Site icon Essaig.cat |

Algaida compta amb 50 places turístiques més que fa 10 anys.

És un dels temes en què tothom en parla. El nombre de turistes s’ha incrementat de forma espectacular en els darrers anys, però la no així capacitat d’allotjament que s’ha mantingut pràcticament estable. Les dades de la Conselleria de Turisme referides a les Illes Balears reflecteixen que la capacitat d’allotjament en 2005 era de 423.112 places, mentre que a finals de 2015 havia augmentat fins a les 424.663 (és a dir, 1.551 places, un 0,37% més)

Si analitzam les dades per illes, hom pot observar que Mallorca ha augmentat la seva capacitat d’allotjament en 2.337 places (un 0,82%) arribant a les 288.745. A Menorca, l’augment ha estat del 0,98%, arribant a les 49.656 places. A les Pitiüses, en canvi, la capacitat d’allotjament s’ha reduït un 1,45%, passant de 87.532 places en 2.005 a les 86.262 el 2015.

Segons dades de l’Ibestat, aquestes xifres contrasten amb el creixement de l’activitat turística durant aquests 10 anys, ja que s’ha passat de 9.657.516 turistes estrangers arribats a les Illes en 2005 a 11.660.743 visitants, (quasi dos milions de persones més, un 20,74%).

I a Algaida?

L’estadística de Turisme de la qual se n’ha fet ressò El Económico de Ultima Hora es fa amb els diferents tipus d’establiments i no únicament als hotelers: apartaments turístics, agroturismes, cases d’hostes, càmpings turístics, fondes, hotels, hotels-apartaments, hotels de ciutat, hotels residència, hotels rurals, hostals, hostals residència, pensions, residències apartaments, ciutats de vacances i turisme d’interior. Allò que no contempla l’estadística és el lloguer de vacances reglat.

Els municipis amb menys places d’allotjament turístic són els del centre de Mallorca, que no arriben al mig centenar. No obstant això, són precisament els municipis que històricament no eren turístics, com són els de l’interior de Mallorca, els que experimenten creixements, poc significatius respecte del total de les Illes però destacables dins el mateix municipi. A tall d’exemple, Sencelles gairebé ha triplicat la seva capacitat, passant de 30 places el 2005 a 117 el 2015; Petra ha passat de 10 places a 46. I també s’ha duplicat o més que duplicat la capacitat d’allotjament a Costitx, Montuïri, Porreres, Selva, Sineu i Valldemossa.

Imatge d’un dels establiments turístics del poble. Foto: 7mates.com

Algaida a l’any 2005 comptava amb 4 establiments turístics que permetien allotjar-se en 89 places turístiques. A l’any 2015 el nombre d’establiments turístics són 6 (1 hotel de 4 estrelles, 1 hotel rural, 2 agroturismes, i dos establiments de turisme d’interior) amb capacitat per a 139 places, 50 més que fa 10 anys.

Les dades són de 2015, i ens atrevim a afirmar que les xifres a l’actualitat són superiors, per bé que cal tenir en compte no inclouen els lloguers vacacionals.

Redacció Noticiari es Saig

Exit mobile version