Site icon Essaig.cat |

El Pla de Mobilitat de Pina preveu convertir tot el centre en ús exclusiu per a vianants.

L’Ajuntament d’Algaida ha conclòs l’estudi de mobilitat del nucli de Pina que ha realitzat l’empresa Cinesi i que, en aquesta segona fase, ja aporta les propostes d’actuació del que ha de ser el futur del municipi a curt, mitjà i llarg termini.

Foto de la plaça de Pina

Així, el principal objectiu del pla de mobilitat de Pina és convertir tot el centre del nucli urbà en ús exclusiu per a vianants. Així ho explica el batle de Pina, Jaume Lliteras, qui apunta que “un nucli com el Pina, amb les seves característiques urbanístiques ha de tenir tota la zona del centre lliure de cotxes i és cap aquí on hem d’anar a llarg termini, és un dels grans objectius”.

Perquè això sigui possible, el pla de mobilitat ja preveu un seguit de passes com ara fomentar els desplaçaments a peu, l’ús de la bicicleta promoure el transport públic enfront del vehicle privat o crear bosses d’aparcament a la rodalia.

Lliteras explica que a mitjà termini “tenim la intenció de tancar plaça per complet al pas dels vehicles. Seria una primera passa cap a la futura conversió del centre en ús exclusiu per a vianants”.

Així mateix, el pla preveu revisar sentir de circulació, col·locar elements reductors i un major control de la velocitat i també fomentar l’ús de les cotxeries particulars. En el document també es té previst garantir el pas de la distribució de mercaderies de manera àgil, ordenada i amb el mínim impacte sobre el sistema de mobilitat del municipi per tal de
vetllar per les activitats econòmiques de Pina.

Participació ciutadana

Cal recordar que per tal d’elaborar aquest estudi de mobilitat l’Ajuntament d’Algaida comptà amb la participació dels veïnats del nucli. A grans trets la majoria d’enquestats destaca la facilitat per anar a peu pel nucli, el transport públic (aturada i connexió amb Algaida), el poc trànsit motoritzat i la facilitat d’aparcament.

Per contra, les majors problemàtiques que troben els enquestats sobre la mobilitat del municipi van ser: carrers amb voravies molt estretes, la velocitat de circulació dels cotxes, la manca d’aparcament, les freqüències i horaris de l’autobús i la carretera de Sineu. Així mateix, sobre la seva disposició a cercar alternatives a l’aparcament i no necessàriament aparcar davant casa seva, la majoria s’hi mostra partidari.

Redacció essaig.cat

Exit mobile version