Site icon Essaig.cat – Tota la informació d'Algaida, Pina i Randa –

L’Associació de Premsa Forana estrena nou web i la campanya «Jo llegesc Premsa forana» on es reivindica l’orgull i la tasca de les publicacions. 

L’Associació de Premsa Forana de Mallorca va celebrar una trobada amb totes les revistes associades el passat dia 8 d’octubre de 2022. L’acte es va realitzar a la seu de l’entitat a  Sant Joan amb una triple intenció: el mateix acte de germanor (com n’és tradició), la XXI convocatòria dels premis periodístics i la presentació de la campanya per impulsar de nou la marca de l’Associació de Premsa Forana de Mallorca. A l’acte hi ha assistit el director insular de Política Lingüística Lluís Segura. 

En primer lloc, es va presentar la renovació de la pàgina web premsaforana.cat.  El nou disseny web, encarregat a l’empresa mallorquina Absentaweb, té un format  adaptatiu i proporcionarà a l’usuari una correcta visualització d’una pàgina web, facilitant una navegació agradable i positiva, sigui quin sigui el dispositiu que s’utilitzi per a això: telèfons intel·ligents, tauletes, etc. Cada vegada més, els internautes naveguen per les xarxes des de diferents dispositius, sent els dispositius mòbils els que estan experimentant un major creixement. 

Igualment, s’ha de fer un redisseny de continguts, amb actualització de qualsevol notícia relacionada amb la premsa forana mallorquina associada o de la mateixa associació, per tal que les mateixes associacions s’hi sentin representades i identificades. A la vegada que qualsevol periodista o mitjà de comunicació més enllà dels associats puguin estar a l’aguait de les novetats i del nostre valor, com també qualsevol persona que estigui interessada en les notícies o publicacions de premsa forana. 

També es va presentar tot el material de marxandatge i de la campanya que en els pròxims dies inundarà les xarxes socials. «Jo llegesc premsa forana». El lema de la campanya vol reivindicar l’orgull de ser i llegir revistes de la part forana.  El disseny dels adhesius, bosses i xarxes socials s’ha encomanat a l’empresa mallorquina Melicotó. 

Per tal de difondre la nostra tasca a fires, festes, mercats i a qualsevol indret, s’han dissenyat bosses i adhesius, a més de bolígrafs i penjolls, per donar a conèixer la nostra entitat i les publicacions. També es distribuiran els dissenys per les xarxes socials per contribuir a la lectura de les nostres publicacions i es demana a les revistes que l’emprin i fomentin la campanya a les seves publicacions i xarxes socials amb l’etiqueta #jollegescpremsaforana. 

El president de l’entitat, Rafel Puigserver va recordar que «la nostra voluntat era  reforçar la nostra marca, de potenciar la presència de la Premsa Forana a les xarxes socials i en el món digital, sense deixar de banda el paper, com també de facilitar l’intercanvi de material entre les publicacions associades com es feia en els inicis de l’entitat. Per això, s’han tornat a enviar articles que poden ser d’interès per a totes les publicacions». També és intenció de la junta directiva de potenciar l’ús de la seu a Sant Joan realitzant-hi almenys una trobada a l’any i fent-hi formacions per tal de facilitar la subsistència a les revistes noves i donar l’impuls a les que vulguin sorgir. 

A l’acte també s’han lliurat els XXI Premis Periodístics de Premsa Forana corresponents a treballs de l’any 2020-2021. S’hi han presentat 29 propostes. La Junta Directiva designà els components del jurat, que enguany han estat na Magda Cortès d’Ib3 ràdio, en Manel Ferrera del Sindicat de Periodistes de les Illes Balears i na Joana Solivelles, periodista de ràdio Pollença (ara a Ib3 ràdio) i vocal de l’SPIB. A continuació teniu la llista de premiats. 

Reportatge

Entrevista

Fotografia

Opinió

Disseny de pàgina

Redacció essaig.cat

Exit mobile version