Aquest programa que du per nom IComerç, programa de millora del comerç, farà la seva primera passa avui dia 7 d’abril a les 20 hores al Casal Pere Capellà, en què se celebrarà una jornada d’anàlisi estratègica on hi estan convocats tots els comerciants del municipi, que segons dades del mateix Ajuntament superen la seixantena.
Aquest programa “es planteja tenint en compte les característiques específiques del municipi, essent de vital importància la implicació de tots els comerços i agents que el conformen”.
L’objectiu principal del programa és fer feina de manera conjunta amb els comerciants i les administracions per seguir consolidant “un comerç de proximitat, professional, amb diversitat d’oferta comercial, plural, dinàmic i innovador”.
A l’esmentada primera jornada es farà una presentació del programa, un diagnòstic de la situació del sector comercial i una identificació dels problemes, les necessitats i oportunitats a aprofitar. A partir de l’anàlisi DAFO, i de l’elaboració del mapa mental, serà possible definir el Programa de Dinamització Comercial d’Algaida.
Des de l’Ajuntament d’Algaida recorden que la implicació i participació dels comerciants en aquesta jornada inicial “és clau per tal de poder enfocar el projecte cap a allò que realment és important, incorporant-hi les seves idees i necessitats”, apunta la regidora de Promoció Econòmica, Maria Antònia Sastre qui afegeix que “sabem que la situació del comerç pot millorar i sabem també que la col·laboració dels comerciants és imprescindible per poder desenvolupar un projecte comú eficaç”.
Les principals línies d’actuació
En aquest programa les principals línies d’actuació passen per 8 grans blocs:
- Formació i professionalització del comerç (xarxes socials, marxandatge, aparadorisme, etc)
- Foment de la cooperació comercial (associacionisme, campanyes etc.)
- Imatge competitiva dels comerços (disseny d’interiors, aparadorisme, retolació, web)
- Imatge comercial del municipi (marca col·lectiva, revitalització de locals buits, etc.)
- Gestió del comerç: (definició d’estratègia, model de negoci i proposta de valor, canals de distribució, finançament i bones pràctiques mediambientals, etc.)
- Mercats municipals (Plans estratègics, reubicació i modernització de mercats ambulants, etc.)
- Propostes de millora, d’infraestructures urbanisme comercial i governança. (Mobiliari urbà i il·luminació de les zones comercials, senyalística, accessibilitat, etc.)
- Assessorament en normativa comercial i la seva aplicació.
El projecte en altres municipis
La Direcció General de Comerç i Empresa, a través de l’IDI, va decidir posar en marxa l’any 2012 una nova metodologia dins del programa de Dinamització Comercial amb el desenvolupament de tres projectes pilot: un a Mallorca (Felanitx), un a Menorca (Maó) i un altre a Eivissa (Santa Eulàlia des Riu), els quals servirian d’exemple i estímul per a altres municipis. De llavors ençà, l’IDI ha desenvolupat el programa a altres municipis com Calvià, Montuïri, Binissalem, Ferreries, Manacor, Sant Antoni de Portmany, Alaior, Campos, Ses Salines i Sant Jordi de Ses Salines.
Trobareu més informació al web de IDI.
Redacció noticiari es saig