Essaig.cat |

El Pla de Mallorca es reivindica com a zona turística cultural i patrimonial

grup_trobada_pla_mallorca
Foto: Consell de Mallorca

Convidats per la Mancomunitat Pla de Mallorca, que agrupa catorze municipis, el vicepresident primer i conseller de Cultura, Francesc Miralles i el conseller d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet han compartit amb batles, batlesses, regidors i regidores del Pla, inclosa la batlessa d’Algaida Maria Antònia Mulet, les polítiques estratègiques que estan posant en marxa des dels seus respectius departaments. La trobada, que se celebrà ahir dimecres a Petra, va tenir com a objectiu identificar projectes i línies d’ajut que puguin contribuir a la promoció turística del Pla de Mallorca en el seu conjunt.

El vicepresident Miralles assegurà que “mobilitzar els recursos culturals que tenim és important, plantejant estratègies que impliquin el teixit local i els ajuntaments com a promotors culturals i esportius. Hi ha oportunitat de generar producte cultural si pensam en estratègies conjuntes i que, a més, tenguin un sentit com a producte turístic, especialment si ens ajuda a dinamitzar l’activitat fora de temporada”. Miralles va afegir que des del Departament de Cultura es treballava per unir diferents atractius culturals i patrimonials de Mallorca per crear rutes patrimonials entorn als jaciments arqueològics i diversificar les rutes literàries de Mallorca que s’ofereixen a través del projecte Walking on Words de la Fundació Cases Museu, dos dels quals passen per Algaida. Miralles també ha destacat el projecte de feina en xarxa que ha encetat el Teatre Principal amb els teatres municipals “i si parlam de generar infraestructures culturals, aprofitem els plans especials que pugui posar en marxa el Consell”. És el cas, per exemple, del pla de subvencions que ha anunciat el Consell per valor de 20 milions d’euros destinat a ajuntaments, a partir del superàvit de la institució.

El conseller d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, va fer èmfasi en les principals línies de feina a nivell turístic que impulsa el Consell de Mallorca. A nivell de turisme esportiu s’està dissenyant una nova xarxa de rutes cicloturístiques –que inclou dibuixar rutes, substituir la senyalització obsoleta i millorar la seguretat d’aquelles vies de gran circulació- mentre que el turisme cultural “és l’objectiu clau de la legislatura i pot representar la gran aposta del Pla de Mallorca”. Bonet també va anunciat als batles i batlesses del Pla una línia d’ajuts per ajuntaments en matèria d’informació turística –per editar fulletons, millorar webs, preparar continguts…- així com ajuts per iniciatives que vagin dirigides a dinamitzar l’economia local a partir d’esdeveniments amb interès turístic. Cosme Bonet assenyalà que “aquí la marca que venem tots és la de Mallorca però mai s’ha fet un pla d’estratègia turística de Mallorca a nivell promocional, de compartir una imatge comuna… que és el que posarem en marxa ara”.

Foto: Consell de Mallorca

Per part de la Mancomunitat Pla de Mallorca, el seu portaveu a nivell turístic, el batle de Montuïri, Joan Verger, va deixat constància de quin és l’objectiu que persegueixen els municipis de la comarca: promocionar el Pla com una zona de Mallorca per descobrir, que compta amb un alt valor patrimonial des jaciments arqueològics, esglésies, convents, mercats, museus i una programació cultural envejable. Segons Verger s’han de “cercar estratègies conjuntes, complementàries a nivell de promoció turística i de promoció econòmica perquè aquest turisme que ha començat a arribar, que es comença a interessar pel Pla de Mallorca torni. Per això demanam que les institucions ens tinguin en compte a l’hora de planificar actuacions”.

Redacció Noticiari es Saig

Exit mobile version