Ahir matí va tenir lloc al puig de Randa (Algaida), la presentació de la campanya ‘Un Pla per descobrir‘ impulsada per la Conselleria de Turisme i la Mancomunitat Pla de Mallorca. No era casualitat, ja que des de Cura es pot observar la pràctica totalitat de la comarca. Es tracta d’una iniciativa de promoció turístic on ‘oferta de gastronomia, cultura i patrimoni són els valors que s’exposen com a atractiu per aconseguir un turisme d’interior dinàmic.
Segons el vicepresident i conseller de turisme Biel Barceló, “es tracta de promoure un turisme sostenible amb sinergies claríssimes, per donar a conèixer les Illes també als propis residents”.
Segons els batles del Pla, el turisme d’interior té futur. La presidenta de la Mancomunitat, Joana Maria Pascual, va dir que els 14 municipis del Pla “fan un paquet turístic molt important”. Pasqual va destacar que “la veritable illa de la calma està realment a l’interior. Estam davant la primera passa d’impuls turístic de la comarca” i que els hotels d’interior, els agroturismes i els habitatges vacacionals, a més de la gastronomia autòctona, donen caràcter a una Mallorca diferent de la que els turistes es troben a la costa.
Cada cap de setmana, dos pobles diferents de la comarca del Pla organitzaran actes com a atractiu per atreure visitants. Les visites, els itineraris culturals, les rutes de la natura i les excursions donen forma a una programació de turisme d’interior amb el qual es pretén donar a conèixer les viles del centre de Mallorca, en aquesta primera part de la campanya que ha de concloure el mes de març de l’any vinent.
A aquesta campanya s’hi destinaran 30.000 euros, del cost d’impressió de fullets promocionals dels pobles i de l’organització d’actes culturals com a atractiu de visita que va dirigida de manera general a la població residencial de Mallorca i que es vol perllongar “a una relació entre illes”.
Redacció essaig.cat