Site icon Essaig.cat |

Crònica del plenari del mes de febrer de 2018

Iniciada la sessió poc abans de les nou per la impossibilitat de tots els regidors a ser-hi s’aprovà l’acta de la sessió d’11 de gener de 2018.

S’avançà la presentació de la Memòria del Consell de Benestar Municipal de l’any 2017 per part de Jerònia Miralles, membre del consell. Explicà en primer lloc què és el Consell de Benestar Municipal, sorgit fa poc més d’un any i conformat per diferents entitats del poble, i quins són els seus objectius que venen a ser la millora de la qualitat de vida dels ciutadans del municipi També va explicar que volen sumar projectes per part d’entitats i particulars al pla estratègic municipal i agilitzar-los. Miralles va presentar les tasques de difusió i algunes imatges dels 6 projectes d’activitats realitzades com el taller d’alfabetització, de costura, cuinant diversitat, les rutes saludables en col·laboració amb el centre de salut o la participació en taules divulgatives a la Milla solidària. Tots els regidors s’hi mostraren satisfets.

Es continuà amb l’ordre del dia i Rafel Oliver del PP va demanar que es votàs la inclusió d’un moció per urgència davant la notícia del trasllat del Campionat de Balears de Tir de Colomí a València a causa de la Llei de Benestar animal. Tant el PSOE com Més hi votaren en contra per considerar que no es justificava la urgència de la moció i convidaren a presentar-la en el proper plenari, a més que en el cas del PSOE no l’havien pogut llegir. Rafel Oliver, visiblement ofès va dir que la presentaria i deixà constància que quan els altres partits presenten mocions d’urgència, el PP “se les llegeix”.

El segon punt de l’ordre del dia era la votació de l’Adhesió a l’assistència tècnica del Consell de Mallorca prevista en el Reglament de cooperació local en matèria d’activitats en l’àmbit de l’illa de Mallorca per a municipis menors de 20.000 habitants, sobretot per a la tramitació i controls dels expedients d’activitats. Rafel oliver demanà si se podia subcontractar a una empresa externa, de tal manera que si traspassam competències al Consell “mirara per la legalitat i no pel bé del poble”. La secretària de forma contundent va respondre que “precisament el que hem de menester es això cumplir la llei” i que no hi ha traspassament de competències al Consell ja que aquestes per llei corresponen a l’Ajuntament sinó de rebre ajudes tècniques, cosa que ja se fa. S’aprovà per unanimitat.

Control i fiscalització.

Rafel Oliver demanà pel contingut d’alguns decrets com les ordres d’execució d’algunes cases del poble que presentaven problemes, el decret de nomenament del nou arquitecte municipal que, com explicaria la batlessa més tard, comença dilluns per mor que la primera de la llista s’ha hagut d’incorporar a un altre municipi. També va demanar per la compra de lectors de targetes per als funcionaris a la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre.

Informació Municipal.

La batlessa Maria Antònia Mulet va informar que Policia local se va fer una campanya de vigilància i controls de la seguretat dels vehicles i que se’n 15 i se’n denunciaren 4.

El policia tutor fara una campanya informativa de internet segura. Des del 12 de febrer i fins a finals de curs se faran classes d’educació vial als alumnes del CEIP Pare Bartomeu Pou. A més a més, gràcies a un acord amb l’Ajuntament de Llucmajor, els alumnes de sisè de primària podran anar a fer una pràctica al parc de mòbil que tenen al municipi veïnat.

Arran dels robatoris que s’havien patit en el Pla de Mallorca, la batlessa va informar d’una reunió feta per intentar fomentar la col·laboració de les policies locals dels pobles i que s’havia acordat entre les policies d’Algaida i Santa Eugènia, la realització de rondes de vigilància a les zones del camí de muntanya.

La batlessa va informar de les Rues en el poble. El proper Dijous llarder hi haurà la  Rueta infantil i col·locació den Camestortes a la balconada de la Casa de la Vila, amb un recorregut pels carrers dela Ribera, de s’Aigua, Plaça, del Rei, des Sitjar, de la Roca i Tanqueta, organitzada pel CEIP Pare B. Pou d’Algaida a partir de les 12:15. El dissabte 10 hi haurà la tradicional Rua del poble i el diumenge 11 a les 11  hi haurà la rueta i festa a la Plaça de Pina, recorrent els carrers Major, Sant Plàcid, Sant Damià, Ramon Llull i Plaça acompanyats per la Batukada Algaida-Pina-Randa

Altres informacions:

Precs i Preguntes.

Rafel Oliver del PP demanà per la línia groga que han pintat al carrer del sol i que no agrada als veïnats. La batlessa respongué que se va fer a petició de la veïnada i que tenia dificultats per accedir a ca seva si li aparcaven davant. La pintura s’ha fet amb informe de la Polícia Local i que se li faria arriba a ell.

Oliver va mostrar els seus dubtes sobre els possibles descomptes de la tasa de residus havent d’abonar des de l’Ajuntament uns 200000 euros, que no estan pressupostats en els pressupostos de l’any passat que han estat prorrogats. Mulet va respondre que això s’havia mirat amb l’interventor i que ell ho havia autoritzat i que l’endemà li enviaria un correu amb totes les explicacions legals.

El PP demanà per la zonificació turística al municipi i especialment a Randa. La batlessa va dir que Randa està saturada, perquè ja compta amb 45 places del negoci hoteler i una trentena de places donades d’alta com habitatges de lloguer vacacional, que continuaran podent seguir fent-ho. El problema vendrà amb l’aprovació de les PIAT i el borsí de places.

Tomeu Ballester del PP demanà pel procediment de la tinença d’animals que no son ni cans ni moixos i com ho han de fer els veïnats si donen problemes. La batlessa va fir que presentant un escrit a l’Ajuntament i que hi enviarien la policia local. Malgrat la ordenança municipal no ho contempli, una superior si i ja s’ha aplicat amb anterioritat.

La sessió va concloure poc abans de les 22 hores.

Redacció essaig.cat

Exit mobile version