Site icon Essaig.cat |

Més per Algaida, Pina i Randa deixa de donar suport al govern del PSOE a l’Ajuntament.

img_1783MÉS per Algaida, Pina i Randa havia convocat per avui una roda de premsa per fer un anuncia que afectava a la política municipal, però alguns mitjans ja informaren ahir de capvespre, del motiu de la convocatòria, que no era altre que anunciar la ruptura amb el PSOE de l’acord de governabilitat a l’Ajuntament d’Algaida. Finalment la roda de premsa s’ha duit a terme a la placeta de l’església.

El portaveu de MÉS per Algaida, Pina i Randa, Tomeu Ballester, acompanyat dels regidors Margalida Puigserver i Guillem Fiol, han mostrat avui la seva decepció i malestar amb l’equip de govern de PSIB-PSOE a l’ajuntament algaidí a causa del reiterat incompliment dels acords de governabilitat signats a l’inici de legislatura, els quals es traduïren en el suport dels tres regidors ecosobiranistes a la investidura de la batlessa Maria Antònia Mulet.

En aquest sentit, Ballester ha manifestat que «des de MÉS per Algaida, Pina i Randa ens sentim decebuts per la gestió actual de l’equip de govern de l’ajuntament ja que no compleixen els objectius acordats al pacte d’investidura i, malgrat ens oferim a reunir-nos periòdicament i fins i tot a participar de les decisions de govern, no se’ns té en compte mai».

Ballester ha explicat que “amb els resultats electorals de maig de 2015, Algaida, Pina i Randa varen decidir que no volien majories absolutes. Aquest fet encara no s’ha vist reflectit en cap moment de la legislatura». Ballester ha afirmat que «malgrat que l’equip de govern està en minoria pareix que no són conscients de la necessitat d’arribar a acords».

Cal recordar que l’Ajuntament d’Algaida està gestionat en aquests moments pels sis regidors del PSOE, que governen en minoria gràcies a un acord d’investidura amb MÉS per Algaida, Pina i Randa, i que aquest grup està a l’oposició, davant la negativa dels socialistes de signar una acord de govern que implicàs l’entrada dels tres regidors ecosobiranistes a l’equip de govern. Ballester ha dit «només ens oferiren entrar a l’equip un regidor i era un dard enverinat»

El portaveu algaidí ha explicat que, així les coses, a la darrera assemblea de MÉS per Algaida, Pina i Randa celebrada el passat 11 de juny, s’acordà que la formació ecosobiranista es desvincularia dels acords signats el juny de 2015 i continuaria la feina d’oposició responsable i constructiva per tal de millorar la qualitat de vida de tota la ciutadania d’Algaida, Pina i Randa.

Aquesta no és la primera vegada que els ecosobiranistes algaidins plantegen el no donar suport a les iniciatives de l’equip de govern socialista a l’Ajuntament. Cal recordar que en les negociacions dels pressupostos de 2017, els representants de Més anunciaren que no els hi donarien suport sinó es negociaven una sèrie de punts, cosa que va succeir motiu pel qual finalment s’abstingueren permetent la seva aprovació.

«Des d’ara qualsevol iniciativa s’haurà de pactar entre el PSOE i Més» ha assegurat Ballester.

Tomeu Ballester també ha assegurat que «des de l’aprovació dels darrers pressuposts no hem tingut cap contacte amb l’equip de govern del PSIB-PSOE, quan es va acordar que es farien reunions trimestrals i no se n’ha fet cap». En aquest sentit, el portaveu de MÉS per Algaida, Pina i Randa ha apuntat que “no se’ns té en compte a l’hora de iniciar o desenvolupar cap projecte, i tan sols se’ns comuniquen les decisions quan ja s’han pres, dos dies abans i en comissió informativa”. Ballester ha recordat que no se tracta de dir no als tres regidors sinó de «tenir en compte els 700 vots que representa Més per Algaida, Pina i Randa».

«Volem col·laborar i treballar en benefici d’Algaida, Pina i Randa, però una vegada feta efectiva la investidura de la batlessa Mulet, no té sentit traslladar una imatge de treball en equip quan aquest no existeix. El PSIB d’Algaida no va voler comptar amb nosaltres per governar, quan noltros consideràvem i seguim considerant que aquesta era la millor opció pel municipi i pels seus habitants», ha dit Ballester.

Els ecosobiranistes tampoc es plantegen fer una moció de censura amb el Partit Popular, ja que segons afirmen que des del PP, ni després de les eleccions ni ara, els han telefonat per poder arribar a cap acord. 

A preguntes dels mitjans presents, inclosos aquest digital, IB3 i Última Hora, Ballester ha dit que donada la falta de comunicació per part de l’equip de govern tampoc ara li han comunicat a la batlessa Maria Antònia Mulet aquesta decisió. També hem demanat què se pot fer per reconduir la situació i si la solució passa per entrar a l’equip de govern. Ballester ha respost que és difícil a mitjan legislatura entrar a l’equip de govern però el que volen des de Més per Algaida és que l’equip de govern s’avengui a pactar les iniciatives polítiques de l’Ajuntament.

El portaveu ha finalitzat assegurant que «la sensació que té una bona part de la ciutadania del municipi és que el PSIB-PSOE té por de compartir govern amb MÉS per Algaida, i això no és positiu per a ningú».

Redacció essaig.cat

Exit mobile version