Presentació del llibre disc Llum de Llum a Algaida
Ahir a la nit a partir de 21 hores va tenir lloc la presentació del llibre disc Llum de LLum al casal Pere Capellà.
L’acte fou presentat per l’historiador algaidí Pere Fullana qui va citar la figura de Ramon Llull, la seva imatge dins l’imaginari col·lectiu que l’identifica amb un home amb barba i va citar un text de Machado per recordar que en plena Guerra Civil espanyola, Llull va servir d’inspiració, tant pe la seva tasca com pels seus plantejaments molt avançats, a altres autors literaris i intel·lectuals.
La presentació anà a càrrec de la poetessa i vocalista del grup, Laia MaLo, autora de l’adaptació i composició dels textos, que va haver de llegir més de 400 pàgines fins a trobar els poemes que componen els temes. “Cercava obres que no s’haguessin musicat abans però que també tinguessin una mètrica musical” per afegir després que “malgrat no són ben exactes els reculls de Llull, tot està basat en la seva obra”.
En el torn dels responsables de Cap de turc, Txema González va explicar que a diferència del primer disc, la idea va partir del dibuixant de còmic Max qui va ha ha ver de fer la seva reinterpretació de Llull i el resultat és “un Ramon d’estar per casa“. “M’he centrat a mostrar-lo com un mallorquí més i dibuixar el que em suggeria la música”, va explicar el dibuixant durant la presentació i va demostrar pintant com es pot observar a la fotografia de la dreta.
Defugint dels prejudicis a l’hora de jugar amb els textos, els músics Txema González i Jaume Reus han donat forma a un disc d’experimentació que inclou sons d’instruments tradicionals (daf, darbuca, rip, udú, bendir o percussions) que fins ara no s’havien tocat en directe passats pel filtre de l’electrònica, a més d’altres sons més quotidians.
En el transcurs de la presentació el grup de música Cap de Turc interpretà cançons del disc inclòs al llibre mentre Max feia una dibuix de Llull en directe mentre sonava la música i que teniu més amunt. Nosaltres hem enregistrada un cançó per oferir-vos-la com a tast
Llum de Llull ha estat editat per Disset Edició, i compta amb el suport de l’Institut d’Estudis Baleàrics i Bculture.
Redacció noticiari es Saig