Es saig ha provat l’aplicació Reparaciudad i … incidència resolta
Fa una setmana l’Ajuntament ens recordava que a la web municipal hi havia en funcionament el servei participatiu de millora urbana Repara Ciutat. Aquesta aplicació, que fou posada en marxa l’anterior equip de govern, i ara es vol rellançar amb l’objectiu de promoure la participació dels veïnats d’Algaida, Pina i Randa en la millora del municipi.
Es tracta d’una eina molt útil i gratuïta que té com a finalitat promoure la participació dels veïnats en la gestió i la millora dels serveis públics, per informar d’incidències relacionades amb enllumenat, mobiliari urbà, arbrat, vehicles, etc. La responsable d’aquesta aplicació és Open Data Cities SL, ODC, una empresa compromesa amb la millora de les ciutats potenciant la interacció del ciutadà amb les institucions per aconseguir una administració més eficaç, proactiva, transparent i participativa i quie pretén se una primera passa cap a les anomenades ciutats intel·ligents.
Des de l’Ajuntament insisteixen que és una eina per recollir incidències com ara avaries, accidents, contratemps, desperfectes etc, que requereixen d’una actuació o intervenció més o manco urgent i no altres sol·licituds o demandes relacionades amb gestió municipal per les quals existeixen altres vies.
Un exemple d’incidència.

Fa uns dies des d’Es saig férem una prova d’una incidència relacionada amb un vehicle en mal estat que es trobava en una via pública. A partir d’una fotografia, pujada des d’un ordinador (però existeixen versions per a iphone, android, blackberry i windows phone) emplenarem el formulari, indicant sobre el mapa on s’ubicava el cotxe. Dos dies després d’haver fet la incidència, el cotxe ja no hi era i la incidència s’havia resolt de manera satisfactòria.
No obstant això, davant el fet que férem la incidència de manera anònima, el sistema no ens va enviar cap notificació com mentre s’havia resolt i de fet no consta. Per això des de l’Ajuntament recoden que si un usuari envia una incidència com “anònim” no li podran fer saber com s’ha tramitat la seva notificació i si aquesta incidència ha estat solucionada o no.
Redacció Noticiari es saig