L’Ajuntament d’Algaida vol traslladar a tota la ciutadania la seva profunda preocupació davant l’increment molt significatiu del consum d’aigua registrat durant les darreres setmanes.
S’han registrat consums puntuals de fins a 69.800 litres d’aigua en una sola hora. Això pot arribar a suposar prop d’1 milió de litres d’aigua en un sol dia.
Els moments de major consum es concentren especialment durant els vespres i les hores nocturnes.
Algaida, Pina i Randa depenen exclusivament de l’aigua que extreim dels pous municipals i dels aqüífers subterranis. No tenim cap altra font pròpia de subministrament.
Quan s’extreu més aigua de la que els aqüífers poden recuperar, el nivell dels pous baixa.
Quan els pous baixen massa, el risc de problemes d’abastiment augmenta.
Per això, des del consistori es demana extremar les mesures d’estalvi i fer un ús responsable de l’aigua potable.
- Evitau omplir piscines.
- Evitau el reg excessiu de jardins.
- Evitau rentar vehicles amb aigua potable.
- Evitau qualsevol consum que no sigui imprescindible.
Cada litre que estalviam avui ajuda a garantir l’aigua de demà.
Redacció essaig.cat
