Ja tenim els 7 nous Cossiers i la nova dama
Avui horabaixa a les 20 hores ha tengut lloc l’acte d’elecció dels nous Cossiers. Amb la sala de plens de l’Ajuntament ben plena, Jordi Juan de l’Associació de Cossiers i la batlessa Maria Antònia Mulet han explicat el procediment, recordant que es va obrir un període d’inscripció per a la convocatòria de 7 places de Cossiers (al·lots) i una de Dama (al·lota) que havia de complir el requisits de ser d’Algaida i tenir entre 18 i 30 anys.
Donat que només s’han presentat 7 homes per a Cossiers, el nombre exacte de membres que feien falta, no s’ha hagut de fer sorteig. Així doncs els nous cossiers són: Lluc Ballester Martorell (de ca’s Quitxero), Ramon Bibiloni Mulet (de sa pleta), Pau Fiol Bibiloni (de can Rapinya), Joan Fiol Garcias (de ses Cases noves), Bernat Munar Gelabert (de can Riu), Guillem Puigserver Miralles (de Punxuat) i Guillem Andreu Ramis Trobat (de can Trobat).
Els nous cossiers i la dama s’estrenaran probablement per Sant Jaume del 2018, si bé des dels Cossiers d’Algaida no es descarta que alguns es puguin estrenar ja per les festes de Sant Honorat de 2018.
A la sortida els nous cossiers es mostraven ben alegres. En una conversa mantinguda amb aquest noticiari ens han explicat que a més de motivacions personals i d’antecedents familiars, hi havia la voluntat de mantenir la tradició del poble.
Enhorabona a tots i totes
Redacció Noticiari Es saig