Crònica de la revetla de Sant Honorat 2017
Hi haurà actualització amb més imatges
Algaida ha celebrat la revetla de la festa del seu patró, Sant Honorat. I ho ha fet amb un vespre de molta participació però també amb fred, encara que menys del que s’esperava. Des de ben prest els diferents bars del poble i els quintos del 97 servien coques, begudes i animaven la festa.
Els actes començaren amb les cercaviles de la banda de Música i dels caparrots, que enguany eren portats pels quintos dels 97.
A partir de les 19 hores fou el torn dels dimonis infantils d’Alaró que sortiren a les 18:30 per encendre el foguerons, acompanyats sobretot de jovenets que volien ballar davall els focs d’artifici.
A partir de les 20 hores l’Ajuntament va començar a servir les panxetes, llonganisses, botifarrons i el pa que se compren als comerços del poble. Els tiquets es venien a 2 euros i des de fa uns anys la recaptació va destinada a ajudar en l’agermanament del nostre municipi amb Ciudad Antigua de Nicaragua. Tot un èxit que cada any va a més i que demostra una vegada més que el nostre és un poble solidari.
A partir de les 21:30 hores foren diversos els balladors que s’animaren a ballar damunt plaça amb els sons del grup Roada, un grup amb compta amb components algaidins i piners, que ja havia actuat el dissabte a sa plaça de Pina en una ballada popular i que ara tocava animar la vetlada a Algaida.
I les 23 hores, fou el torn dels dimonis grans d’Alaró els encarregats d’amenitzar la festa amb un correfoc i la batucada. Una ballada molt més espectacular que la viscuda l’horabaixa.
Enguany, l’Ajuntament no ha contractat s’Arrual Jazz Mort. Feia dos anys que apareixia sobre el programa i l’any passat s’hagué de suspendre la seva actuació amb motiu de la pluja.
Després dels foguerons, fou el torn de Tom Trovador, un altre dels habituals en els darrers temps a les festes de sant Honorat i del Cafè des poble. Mentrestant els quintos del 97 anaven de fogueró en fogueró, amb una botella d’herbes i una vidriola, demanant una aportació que donava dret a beure un glop d’herbes a morro.
Redacció essaig.cat