Més per Algaida dóna comptes en assemblea de les seves activitats i gestions
Ahir dissabte a partir de les 19 hores diferents persones assistiren a l’Assemblea oberta de Més per Algaida, Pina i Randa que va servir per donar a conèixer les principals accions fetes pel grup municipal durant aquests quatre mesos de legislatura.
Tomeu Ballester ha explicat els motius d’algunes de les decisions preses i ha explicat que, especialment després de la no aprovació de la modificació de les normes subsidiàries, ha notat un canvi d’actitud de l’equip de govern sobretot per part de sa batlessa molt més procliu a arribar a pactes amb Més i negociar com són els pressupostos.
En aquest sentit, el cap de Més per Algaida, Pina i Randa, ha explicat que fruit de les negociacions els pressupostos municipals de l’any 2016, incorporen diferents iniciatives que figuraven en el programa electorals dels ecosobiranistes i que reivindiquen com a pròpies. Algunes d’aquestes són la dotació d’un cap de policia i la promoció d’un policia local a policia tutor, la continuació i millora dels programes del SOIB cap a altres feines com la neteja de camins i la biblioteca, l’ampliació de la jornada de la dinamitzadora juvenil, l’ampliació de les zones blaves a la zona de plaça, la recerca d’un nou solar per fer un parc verd o l’obertura del portal del parc infantil de Pina a sa plaça, entre d’altres.
L’Assemblea també va servir perquè Isabel Busquets, diputada de Més per Mallorca i Margalida Puigserver explicassin les seves feines i reivindicassin els seus èxits en algunes de les mesures aprovades tant des del Govern com des del Consell de Mallorca. Les dues han coincidit que per posar solució als problemes que s’han trobat «no els han bastat els seus primers cent dies»
Durant l’Assemblea s’han donat a conèixer els nous membres de l’executiva de Més per Algaida, que són en paraules de Ballester els que «han de marcar i establir les postures i els objectius del grup municipal» i han de fomentar la comunicació. Els nous membres de l’executiva són Maria Antònia Reynes, Gonçal Prohens, Joan Sastre, Sebastià Verger (que no apareix en la foto perquè hagué de partir), Antoni Rigo i Joan Moragues, a més de la col·laboració dels tres regidors i de la diputada.
Antoni Verger, candidat de Més per Mallorca al congrés dels Diputats.
L’Assemblea ha acabat amb la intervenció d’Antoni Verger, candidat de Més per Mallorca al Congrés dels Diputats. Verger ha parlat de la necessitat de tenir una veu pròpia a Madrid, amb un diputat que no pertanyi a PP, PSOE o Ciudadanos per no haver de sotmetre’s «a la disciplina de partit i oblidar-se que representen als ciutadans de les Illes». També ha reivindicat la figura de Pere Sampol com a senador autonòmic i la seva «tasca de visualització»
Per justificar el per què s’ha de tenir veu pròpia, Antoni Verger ha donat una sèrie de dades de l’informe BBVA sobre les desigualtats entre comunitats autònomes i com segons aquest entitat, «gens sospitosa de ser independentista», no és possible garantir la igualtat d’oportunitats entre els espanyols.
«A Madrid des dels ordenances fins al ministre se pensen que aquí som rics i que no necessitam serveis públics i que els nostres doblers han de servir per ajudar a comunitats autònomes que, dins l’imaginari espanyol, son més pobres» ha afirmat Verger qui ha prosseguit dient que per lluitar contra el centralisme «s’han de dir coses al congrés que fins ara no s’han dit mai. S’ha de ser present no només en el debat sobre el sistema de finançament, és un tema de justícia, però també en el debat territorial».
Verger ha conclòs l’acte afirmant que, tot i que ja ho han dit altres vegades, en aquesta ocasió hi ha elements objectius que fan pensar que aquesta vegada és possible obtenir un diputat a Madrid»
Redacció Noticiari Es saig