Dimarts, desembre 5, 2023
AlgaidaPinaPla de MallorcaRandaTurisme

Els socialistes de Mallorca asseguren a Algaida que la zonificació turística “no empobreix ningú perquè qui tenia llicència podrà seguir llogant”

zonificacioreunioalgaidaEls Socialistes de Mallorca han iniciat avui matí al Casal Pere Capellà d’Algaida una sèrie de reunions informatives a les comarques de l’illa per explicar la zonificació del lloguer turístic, i que a Randa es limita a 60 dies per any, i a la vegada poder resoldre dubtes. La reunió d’avui, oberta a la ciutadania, s’ha celebrat  amb el conseller insular d’Economia i Hisenda, Cosme Bonet, i el secretari tècnic del Departament de Territori i Infraestructures.

El socialista Cosme Bonet ha assegurat que la zonificació del lloguer turístic és provisional i que l’acabarà de definir el Pla d’Intervenció en Àmbits Turístics. Bonet ha indicat que “aquesta normativa no empobrirà a ningú perquè qui tenia llicència atorgada o en tramitació podrà seguir llogant com ho estava fent fins ara” i ha afegit que la zonificació “era necessària tenint en compte que la regulació que havia fet el PP era mínima i prohibia el lloguer turístic als habitatges plurifamiliars, tot i que després no aplicaven la seva pròpia llei”.

Els Socialistes de Mallorca asseguren que aquestes “incoherències” ara es resolen amb la nova normativa, amb la qual es posa “ordre per preservar el caràcter propi dels municipis i evitar que es converteixin en parcs temàtics”, han indicat.

Segons el socialista Marc López, secretari tècnic del Departament de Territori i Infraestructures, “el més essencial és trobar l’equilibri entre la dificultat existent per accedir a un habitatge digne, sobretot per als joves, i aquelles que tenen el lloguer turístic com un complement econòmic necessari”. No obstant això, s’han mostrat oberts a incloure les propostes que millorin la zonificació inicial tenint en compte que “aquesta setmana estem en contacte amb els ajuntaments perquè en el termini d’un mes puguin fer les seves al·legacions”, ha remarcat López. 

En la trobada, que ha estat oberta a tota la ciutadania, també s’han resolt tots els dubtes plantejats pels assistents.

Redacció essaig.cat

Es Saig

Revista es Saig. Editada a Algaida d'ençà de 1980

%d