Dimarts, desembre 5, 2023
AlgaidaPinaRandaTrànsit

Barcelona Transport SL s’adjudica el servei d’autobús per carretera que passa per Algaida.

El conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, i el director general de Mobilitat, Jaume Mateu, informaren el passat dimecres 31 de juliol de l’adjudicació del concurs de les noves concessions del servei d’autobús per carretera de Mallorca per part del Consell d’Administració del Consorci de Transports de Mallorca.

El projecte de serveis va definir tres zones a l’illa de Mallorca; Ponent, Nord i Migjorn/Llevant. Per afavorir la participació de la petita i mitjana empresa i fomentar la concurrència, els Plecs limitaven l’adjudicació d’un màxim d’un lot a una mateixa empresa. En el cas de la zona Llevant/Migjorn el servei ha estat adjudicat a l’empresa participada per Sagalés i Autocares Caldentey, sota la denominació empresarial de Barcelona Transport SL. Aquesta empresa serà l’encarregada de donar servei als municipis d’Algaida, Ariany, Maria de la Salut, Sineu, Sant Joan, Petra, Lloret, Montuïri, Porreres, Llucmajor, Son Servera, Sant Llorenç, Manacor, Artà, Capdepera, Felanitx, Santanyí, Campos, Ses Salines, Vilafranca, Palma.

Els contractes de concessió de servei públic tendran una durada de 10 anys, ampliables uns altres 5. I el pressupost màxim per als 10 anys serà de 479.237.657,70 Euros (IVA inclòs).

La nova adjudicació contempla la renovació total de la flota: 220 busos nous i gairebé desapareix el dièsel com a combustible del transport públic interurbà a Mallorca. Els autobuses tendran connexions USB i WIFI gratuït.

Nou sistema tarifari

La nova xarxa d’autobusos disposarà també d’un nou sistema tarifari: s’habilitaran noves formes de pagament per viatjar de manera més senzilla i econòmica -a més viatges es pagarà menys- i es reduiran les cues. Es podrà viatjar amb la targeta intermodal de sempre, però convertida en «targeta moneder», i també es podrà pagar amb la targeta bancària o comprar el bitllet prèviament a través d’Internet.

«Es tracta d’un salt de qualitat molt important; amb aquesta adjudicació es culmina el treball de quatre anys de la legislatura passada », va manifestar el conseller.

Redacció essaig.cat

Es Saig

Revista es Saig. Editada a Algaida d'ençà de 1980

%d