Dissabte, desembre 9, 2023
AlgaidaPinaRandaSeguretat

Els 4 grans canvis de la normativa de circulació amb menors

seientscotxesA partir del proper dia 1 d’octubre entra en vigor el Reial Decret que modifica l’article 117 del Reglament General de Circulació, mitjançant el qual es regula “tot el que és relatiu a l’ús obligatori de cinturons de seguretat i dispositius de retenció per a nins en els vehicles”.

Et resumim en 4 punts el que més t’afectarà de les noves regles:
1. Els menors de 18 anys qo que no superin l’1’35 d’alçada han d’anar asseguts als seients de darrere. No es pot anar al seient davanter fins que no se superin o els 18 anys d’edat o els 135 centímetres. L’única excepció es dóna si tots els seients del darrere estan ja ocupats per cadires per a nins: en aquests casos el menor podrà seure davant, però en una cadira homologada i adequada per a la seva alçada i pes. També hi ha excepcions si no és possible instal·lar totes les cadires o, encara que sigui una obvietat, si el vehicle no disposa de seients al darrere, en el cas del biplaça.
2. Cada cadira es munta segons les seves pròpies instruccions: no és obligatori muntar les cadires en una o altra direcció (en el sentit de la marxa o al contrari). El que cal fer és el que posi en les instruccions d’aquest model de cadira en concret. L’única excepció és si la cadira es munta en un seient davanter i el coixí de seguretat no està desactivat: en aquest cas està prohibit que la cadira vagi en el sentit contrari a la marxa.
3. Sense cadireta amb taxis, però només dins de la ciutat: els menors poden anar a la part del darrere dels taxis sense sistema de retenció, però només si el recorregut és en una àrea urbana.
4. En vehicles de més de 9 places és obligatori informar. El conductor (o el guia del grup) ha d’informar els passatgers de l’obligació de cordar-se el cinturó (o el sistema de retenció homologat). Això es farà mitjançant rètols, pictogrames o mitjans audiovisuals, de manera que la informació sigui visible des de cada seient.

No utilitzar la cadira adequada per al menor durant la circulació del vehicle posa en risc la seva seguretat, a més de poder comportar la pèrdua de tres punts del carnet de conduir i 200 euros de multa. Així mateix , l’autoritat competent pot arribar fins i tot a immobilitzar el vehicle si ho considera oportú.

A banda d’això, la Polícia Local d’Algaida ha recordat en un comunicat que els nins i nines que vagin amb bicicleta, patinet o vehicles similars, han de portar casc i respectar les normes i senyals de trànsit, tant verticals com horitzontals.

Redacció Noticiari es saig. 

Es Saig

Revista es Saig. Editada a Algaida d'ençà de 1980

%d