Divendres, desembre 1, 2023
AlgaidaCultura

Música de la simfònica i tast de formatges, primers actes de la Fira d’Algaida 2016

Dos actes a la mateixa hora. I tots dos amb molt concurrència de gent, cosa que demostra que a Algaida ens prenem la cultura ben en sèrio.

14680716_964820383623959_1962993976676282736_nA les 20:30 hores a l’auditori del casal Pere Capellà va tenir lloc el concert Apropa’t a la Simfònica, a càrrec del Quartet de Cordes l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears, interpretant obres de Mozarts o de Txaikovski.

A l’acte que gairebé va omplir la sala, es presentà l’abonament de proximitat de la Simfònica, que pretén facilitar l’accessibilitat a d’altres concerts a partir de la compra d’un abonament de diferents funcions, un bus recollirà als espectadors de Vilafranca, Montuïri i Algaida.

Els abonaments de proximitat es caracteritzen per ser paquets d’1 (32€ platea i 22€ amfiteatre), 4 (116€ platea i 76€ amfiteatre) i 7 (182€ platea i 126€ amfiteatre) concerts amb servei d’autobús gratuït des de diverses poblacions de Mallorca. D’aquesta manera es facilita l’accés de les diferents poblacions de l’illa als concerts que s’ofereixen durant la temporada a Palma.

Els abonaments ja estan a la venda i es poden comprar a les oficines de l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears (c/Vicenç Joan i Rosselló, 22B) de dilluns a divendres de 9h a 14h o a la web www.auditoriumpalma.com. A banda dels abonaments de proximitat, l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears posa a disposició del públic abonaments de temporada, i abonaments a la carta, que ofereixen descomptes per a joves fins a 26 anys, amb Carnet Jove, majors de 65 anys i aturats.

El tast de Formatges a l’Espai Colomer 15

dsc_3019A la mateixa hora, si bé va començar amb una mica de retard, va tenir lloc a l’Espai Colomer 15, un tast de formatges a càrrec de Pau Barceló (del restaurant Santi Taura) que fou organitzat per l’Associació de Cultura Gastronòmica. Malgrat algunes crítiques en el poble pel preu que s’havia de pagar per assistir-hi (els socis de l’Associació abonaren 30 euros i els no socis 40), es varen superar les expectatives d’assistència. Segons el responsable de l’Associació, Guillem Vanrell, aquest fou “el primer acte de les activitats gastronòmiques que s’han previst fer un pic al mes, obert al poble i que combinaran actes gastronòmics, amb tast de vins”.

En aquest tast, els prop de 40 assistents gaudiren de 600 grams per persona de diferents formatges, acompanyat de raïm, codonyat i galletes d’Inca. El tast va consistir en quatre grans blocs: el primer era un tast de 7 formatges de pasta tova, amb fortmatges de procedència tant diversa com Mallorca, Osca, França o Astúries; el segon bloc fou els dels semicurats, també de 7 formatges curiosos de Zamora, Lituània, França o Menorca que incloïen romaní, estaven trufats o havien estat madurant durant 36 mesos. / formatges curats i de sabor intensos, formava el tercer bloc del tast de formatges, tots procedents de l’Estat excepte un anglès, amb olors i sabors intensos. La sorpresa final va venir amb dos formatges inclassificables: un primer astringent i anestesiant que els tastadors només es pogueren recuperar després de tastar el segon, un noruec que segons els experts formatges, té tocs de caramel.  De postres, i per desembafar, els assistents gaudiren d’un ravioli de mango farcit de brossat.

Els assistents entre tast i tast feren preguntes a Pau Barceló sobre si eren millors els formatges de llet pasteuritzada o crua, quin tipus de beguda acompanyaven millors els formatges o on es podien comprar aquests formatges.

Redacció Noticiari es Saig

Es Saig

Revista es Saig. Editada a Algaida d'ençà de 1980

A %d bloguers els agrada això: