Crònica del plenari del mes de febrer.
La sessió plenària va començar a les 19:13 hores després de resoldre els tradicionals problemes a l’hora de començar la reunió. L’acta va començar amb l’aprovació de l’acta de la sessió de dia 14 de gener de 2021.

Després, per coses de la pandèmia, es va procedir a la presa de possessió “virtual” del Sr. Bartomeu Ballester Salas, com a nou regidor de l’Ajuntament d’Algaida per Més per Algaida, Pina i Randa en substitució de Toni Rigo Company que va dimitir per motius professionals. Ballester va prometre el càrrec de regidor per imperatiu legal. La batlessa Maria Antònia Mulet (PSOE) i Margalida Puigserver (Més) varen donar-li l’enhorabona i li varen desitjar sorts i encerts en la nova etapa a l’Ajuntament ara a l’equip de govern. Rafel Oliver del PP també li varen donar l’enhorabona i que estarien pendents com de la resta de les seves àrees de gestió.
Ballester va afirmar que “Assumesc el compromís i em pos al servei de les persones d’Algaida, Pina i Randa, conscient dels moments difícils que ens toca viure i de què tots hem de fer feina conjuntament per sortir-ne els més aviat possible”. Així mateix s’ha posat a disposició dels regidors i regidores de l’equip de govern i de l’oposició per tot el que faci falta.
Modificació de la composició de les Comissions Informatives.
Arran dels canvis de l’equip de govern amb l’entrada de Bartomeu Ballester, es va procedir a separar les comissions informatives. La situació laboral de la regidora Margalida Fullana no li permet dedicar-li tot el temps que ella voldria i per això només assumirà la comissió informativa de Desenvolupament Local, fires i mercats, i per això ella passarà a només presidir aquesta comissió i la comissió de Mobilitat sostenible i accessibilitat serà una nova comissió informativa que presidirà Jaume Lliteres. Igualment Fullana deixarà de ser 4a tinent de batlessa i ha cessat com a vocal de la junta de govern local i ho passarà a ser en Jaume Lliteres. Finalment la gestió de gent gran i centre de dia passarà a dependre de la comissió de Salut, i deixarà de dependre de Serveis Socials que ha vist augment notablement la seva feina durant la pandèmia.
Després es varen presentar els nous models del Registre d’Interessos municipal. Aquest registre s’hauria d’adaptar a allò que diu la llei 19/2013 de 9 de desembre de transparència i també s’ha adaptat a la llei de protecció de dades. Aquesta modificació fou aprovada per unanimitat.
Mocions i declaracions de l’Ajuntament
La regidora de Cultura Margalida Garcies va llegir els acords de la moció presentada pels grups municipals PSOE, MÉS i PP per adherir l’Ajuntament d’Algaida a la commemoració dels 500 anys de les Germanies. La moció va ser aprovada per unanimitat.
Després la regidora de salut Catalina Pastor va procedir a llegir la declaració institucional amb motiu de la celebració del Dia Mundial contra el Càncer, que també va ser aprovada per unanimitat.
Activitat de control
En l’assabentat dels acords de la Junta de Govern Local adoptats en data 21 de gener de 2021 i de les resolucions d’Alcaldia adoptades des del darrer Ple extraordinari, Rafel Oliver va dir que entenia que el decret d’hores extres hi hauria de ser un dels darrers davant el compromís expressat en una reunió amb la batlessa que aprovarien una revisió del lloc de feina a fi de dotar d’un complement al cap de policia local per disponibilitat horària, que entenen no es cobrarien hores extres.
També s’interessà per una factura de correus que apuja a 399 euros. L’interventor Joan Obrador respongué que en realitat es tracta de la factura que agrupa totes les cartes enviades durant el més, però en la descripció del concepte agafa la primera carta enviada.
Informació Municipal
La batlessa Maria Antònia Mulet va informar d’aquestes qüestions:
- ACORD DE L’AJUNTAMENT D’ALGAIDA D’ADHESIÓ al contracte derivat del subministrament d’energia elèctrica amb destinació a les entitats locals de les Illes Balears adjudicat per la FELIB a Endesa Energia per 12 mesos, cosa que representa no només un estalvi de feina sinó que també un estalvi econòmic d’entre un 20 i un 30% pels municipis adherits
- CONVENI GOVERN I CONSELL: Conveni de col·laboració entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l’Ajuntament d’Algaida per concedir d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics; i per tant des de l’Ajuntament d’Algaida hem signat l’adhesió de participació del fons mixt govern- ajuntament i consell de Mallorca- ajuntament per impulsar ajuts a tots els sectors afectats per la pandèmia; l’ajut per part de cada institució és de 40.223,80 € que sumen els 40.000 € que l’Ajuntament va contemplar als pressuposts de 2021; per tant els ajuts seran de 120.000 € amb la possibilitat de destinar més recursos amb el romanent de tresoreria.
- AJUTS DE L’AJUNTAMENT PER AJUDAR ALS SECTORS AFECTATS PER TANCAMENTS DELS NEGOCIS. La regidora Margalida Fullana explica les ajudes que s’han publicat dia 11 de febrer al BOIB i que consten de 30.000 euros. Es pretén que es faci de manera vol ràpida i es poden atorgar fins a 1000 euros per negoci. També es treballen en una segona convocatòria que abastaria més negocis per treure-la tan aviat com es pugui.
- NOU SERVEI D’INFORMADORES COVID-19 A ALGAIDA, PINA I RANDA: Aquesta setmana s’ha posat en marxa a Algaida, Pina i Randa el servei d’informació de la Covid-19, per un període de 6 mesos, és un servei posat en marxa pel Govern balear durant els 6 mesos vinents. Les persones informadores es passegen pels carrers del municipi per aclarir qualsevol dubte sobre les restriccions i normes de contenció sociosanitària vigents a cada zona. Així mateix, recorden les bones formes pel que fa a prevenció i protecció com ara mestres de distància, mascareta, mans netes, vacunació, ventilació d’espais… Arribat el cas, també poden derivar els incompliments a les autoritats competents. Si hi ha incidència de manera reincident ho comunicarien al 112 i aquests a la policia local. S’ha demanat ajuda per tal que puguin ajudar amb els visitants que els caps de setmana visiten Cura i que no són molts, tot i que no són comparables als problemes que tenen els batles i batlesses dels ajuntaments dels pobles de la Serra de Tramuntana.
- SOIB DONA. L’Ajuntament d’Algaida, des de la regidoria de promoció econòmica i dins la política de foment de l’ocupació i amb l’AODL va presentar en el marc de la convocatòria de la conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball, de dia 17 d’agost de 2020 on s’aprova la convocatòria de subvencions SOIB DONA 2020-2021. Vàrem presentar el projecte denominat “PROGRAMA DE FOMENT DE L’OCUPACIÓ D’ALGAIDA. SOIB DONA 2020-2021: APODERAMENT ECONÒMIC PER A UNA PLENA INTEGRACIÓ SOCIAL I LABORAL”, per import de 259.368,49 € i ens han concedit la resolució per a la concessió de la totalitat del projecte i de la subvenció i per tant, per poder duu endavant el projecte. Al projecte presentat hi havia la contractació de 10 dones de diferents perfils com són de netejadores, auxiliar administratiu i ordenances. El contracte es per un any de durada i la data prevista per l’inici del mateix serà entre dia 15 de febrer al 12 de març de 2021. Durant aquests dies s’estan fent les entrevistes des de la comissió mixta del SOIB i ajuntament.
- ACTE DE LLIURAMENT DE CESSIÓ DE VIAL. S’ha realitzat la signatura de l’acte de lliurament per part del Consell Insular de Mallorca i concretament del departament de Mobilitat i Infraestructures a l’Ajuntament d’Algaida amb la signatura de l’acte per part del conseller i de batlia de les travesseres de les vies MA 5010, MA 5010 A i el romanent de la vía MA 3110 (és a dir, ronda sa raval, Tanqueta, Aigua, Plaça, Migdia, sant Joan i Colomer i romanent de l’antiga crta. Sencelles devora benzinera). Això suposarà que a partir d’ara el manteniment d’aquests carrers seran competència de l’Ajuntament.
Precs i preguntes
Rafel Oliver demana els següents temes:
- Vaga de fems de la Mancomunitat: la batlessa ha dit que la vaga està desconvocada fins dia 26 de febrer gràcies a la intervenció del TAMIB
- Punt verd del camí de muntanya: Oliver recorda que hi ha hagut fins a 1000 signatures que entraren un escrit per canviar el punt verd i si s’ha fet res per solucionar-ho. Mulet va respondre que en aquests moments s’està estudiant la compra d’un solar per ampliar el punt verd i quan estigui disponible s’aniran llevant les àrees d’aportació, començant per la de muntanya, però la solució, ha reconegut Mulet, no és inmediata i després va reafirmar el nou regidor de Medi Ambient Tomeu Ballester.
- Plaga de moixos del pàrquing de sa Serradora: Mulet va dir que estan avisats Natura Parc i que vendran a cercar-los. També va informar que la policia local va avisar als veïnats que donaven menjar als animals que podrien incórrer en una infracció.
- Possible instal·lació d’un parc fotovoltaic a Son Coll: La batlessa ha dit que en realitat ells no han rebut cap projecte i que en tot cas es va demanar un informe des de la Direcció General de Canvi Climàtic que es va demanar un informe sobre la ubicació del parc. Ballester ha dit que de moment és el propietari dels terrenys qui ha demanat informació, però de moment no hi ha cap empresa interessada a fer-ho.
Finalment es va demanar fer els plenaris a les 19:30 per tal que tothom pugui assistir al plenari, cosa a la qual accedeixen tots els regidors.
Redacció essaig.cat