Molta participació en la Rua d’Algaida 2016
398 persones distribuïdes en 18 comparses. Aquests són els grans números de la XXVII Rua d’Algaida que es va celebrar ahir horabaixa a partir de les 16:30 hores. Mitja hora abans les diferents comparses s’anaren concentrant en el carrer Pare Bartomeu Pou. Mentre s’anaven col·locant, els membres dels jurat de la Rua format per les diferents entitats i associacions del poble i partits polítics, anaven fixant-se en les carrosses i les comparses per tal de poder puntuar. Just després els disfressats feren el tradicional quadrat, amb la incorporació de la comitiva d’en Camestortes, pels carrers de Sant Joan, Migdia, d’Amargura, de la Unió, de la Roca i de s’Aigua.
A continuació trobareu algunes de les fotografies de les principals comparses.
No només hi han participat en el concurs, hi ha hagut altra gent que també ha participat disfressant-se, fins i tot dos canets disfressats de hot dogs. Aquí teniu alguna mostra de les persones, sobretot nins, que han volgut ser fotografiats per nosaltres.
Pel que fa al concurs, totes les comparses han rebut un premi de participació, als quals se li ha d’afegir els que hagin pogut guanyar en el concurs. Entre totes els premis s’han repartit 2.041 euros.
Una vegada ha conclòs l’entrega de premis, ha tengut lloc la representació del judici, condemna i execució d’en Camestortes. A càrrec del grup de teatre Comediants d’Algaida. Han hagut temes diversos, més de fora del municipi que d’Algaida si bé s’ha culpabilitzat a Cames Tortes de tenir una dona coma a batlesa, de no tenir ronda de circumval·lació ni la carretera de Llucmajor arreglada o la manca d’un PAC d’urgències a Algaida. I com era de preveure ha estat condemnat a mort i executat de manera immediata, no sense abans que el pare de sa criatura glossàs que en Cames Tortes Tortes, filla de son pare segons sa mare, afirmant que “com el bon Jesús, Cames Tortes ressucitarà”.
Seguidament, ha sortit la comitiva fúnebre, des de Plaça, anirà pel carrer del Bisbe, per la placeta de l’església i pel carrer del Rei fins a la Casa de la Vila d’Algaida, i que ha estat formada per la Banda de Música d’Algaida, pels familiars d’en Camestortes i tota la gent que es vulgui afegir al dol.
Redacció noticiari es saig