La presidenta Armengol visita el CEIP Pare Bartomeu Pou d’Algaida, centre de referència de robòtica i pensament computacional

La presidenta del Govern, Francina Armengol, acompanyada del conseller d’Educació i Formació Professional, Martí March, ha visitat avui el CEIP Pare Bartomeu Pou, d’Algaida, per conèixer el projecte de robòtica i pensament computacional que desenvolupa el centre. En l’acte també hi han participat la batlessa d’Algaida, Maria Antònia Mulet, i el director del col·legi, Jordi Joan Sastre.

La presidenta ha agraït a tot l’equip docent “l’esforç d’innovar cada dia” i al centre “la valentia d’apostar per aquest pensament computacional i la robòtica dins els estudis d’infantil i primària”. “Crec que és una forma d’aprenentatge ideal, una metodologia que fa que l’alumne estigui molt més atent, molt més motivat i que crea un espai de convivència, de treball en equip, absolutament saludable dins aquesta societat que volem crear”.

Armengol s’ha compromès a continuar apostant per l’educació amb més inversions, més recursos i més Fons Europeus per aules digitals, amb l’objectiu de seguir millorant els resultats acadèmics a la comunitat. “Per primera vegada estem en la mitjana de tots els informes de PISA, ens estem col·locant allà on volíem. Estem millorant la nostra educació, estem reduint moltíssim l’abandonament escolar i estem en garanties d’anar augmentant la qualitat educativa a les Balears”.

Un centre referent amb un projecte que es desenvolupa a partir dels tres anys

El CEIP Pare Bartomeu Pou va començar amb aquest projecte de Pensament Computacional i Robòtica durant el curs 2018-2019, a partir d’una formació de ROBOTIB, organitzada per la Conselleria, de la qual varen participar tres mestres del centre. Les seves formacions i la creació d’un equip impulsor i de l’aula STEAM varen ser fonamentals per fer realitat el projecte.

Estructurat en diferents fases, ja està implantat a totes les etapes educatives i hi participen els més de 470 alumnes del centre. Els alumnes de quart d’educació infantil (3 anys) i fins a tercer d’educació primària (8-9 anys) comencen amb Pensament Computacional, i de quart de primària (9-10 anys) fins a sisè fan Robòtica.

Les sessions de Pensament Computacional i Robòtica es treballen setmanalment i de manera interdisciplinària amb metodologia de racons i treball en equip amb reptes o activitats motivadores, treballant continguts apresos a l’aula i que siguin propers als seus interessos. Aquests van pujant el nivell de dificultat, però mantenen sempre l’equilibri entre la dificultat del repte i les habilitats dels alumnes per resoldre’ls.

La finalitat és promoure la creativitat, el pensament lògic, la coeducació, la innovació… despertant la curiositat a través del joc, la recerca i l’experimentació. Donen molta importància als valors: el respecte, l’acceptació, la solidaritat, la col·laboració…

Per fer Robòtica Educativa l’escola treballa amb recursos com: Lego Clàssic, Scratch, Lego, màquines simples, Crumble Junior, Lego WeDo 2.0, True True, LEGO BricQ Motion Essential i CrumbleBot.

Forma part del projecte Erasmus STEAMing for the Future

El CEIP Pare Bartomeu Pou d’Algaida és, a més, un dels centres del projecte Erasmus STEAMing for the Future. Aquesta iniciativa Erasmus+ KA226 fomenta l’intercanvi de bones pràctiques entre formadors de professorat de Finlàndia, Itàlia i les Illes Balears, amb la coordinació de l’IBSTEAM.

Entre els objectius del projecte hi ha la digitalització dels centres educatius, la promoció i la introducció de la robòtica en el currículum, el desenvolupament de les habilitats relacionades amb les STEAM i la reducció de la bretxa digital i la bretxa de gènere en les vocacions cientificotècniques, entre d’altres.

El passat divendres el centre va rebre la visita d’una comitiva de Finlàndia i Itàlia per donar a conèixer aquest projecte.

Defensa de la Lomloe

El conseller d’Educació Martí March ca aprofitar la visita al centre algaidí per a defensar la nova LOMLOE. En declaracions recollides per l’Ara Balears, “és una normativa profundament transformadora que necessita temps. No és qüestió de dos cursos, potser són tres o quatre. Cada centre marcarà el seu camí”.

Pel que fa a les protestes dels sindicats, el responsable del departament educatiu ha assegurat que les respecta i ha afegi que i “hagués agradat tenir més temps” per aplicar-la, però s’ha intentat “donar la màxima flexibilitat possible dins el marc de la LOMLOE”, ha conclòs.

Redacció essaig.cat

Es Saig

Revista es Saig. Editada a Algaida d'ençà de 1980

Deixau un comentari

%d bloggers like this: