Crònica del plenari de novembre

wp-1478887765509.jpgLa sessió començà puntual a les 21 hores, just després de què els representants de Més informassin que el regidor Tomeu Ballester no podia assistir a la sessió. Després de la lectura de l’acta anterior, i sense cap esmena, fou aprovada.

El segon punt del dia tractà de l’aprovació preceptiva davant el plenari de l’adhesió al conveni de col·laboració entre la Conselleria de Territori, Energia i mobilitat, el Consell de Mallorca i l’Ajuntament d’Algaida, per al desenvolupament d’un projecte pilot per a la implantació de la mobilitat elèctrica a les Illes Balears. El conveni preveu la instal·lació d’un punt de recàrrega al municipi, el qual independentment del proveïdor han de tenir una estructura unificada, i que tot els usuaris puguin carregar el seu cotxe per un període de 2 anys. La batlessa Maria Antònia Mulet anuncià que tot i que no és poden oferir segons quins avantatges (pàrquings gratuïts, etc), des de l’Ajuntament es comprometrà a fer una modificació fiscal per tal de bonificar l’impost de circulació als vehicles elèctrics. S’aprovà aquesta adhesió per unanimitat.

Respecte a la concessió de subvencions, la batlessa Mulet va informar que quedaven pendents la concessió corresponents al COF Pina amb 1200 euros i del Pina CF de 2400 euros,i que foren aprovades. Rafel Oliver demana quines eren les entitats que havien renunciat a presentar-se a la convocatòria i la regidora de Cultura va dir que eren l’Associació de Merdufais i l’Associació d’Artesans d’Algaida, Pina i Randa.

Després la regidora de Serveis Socials va llegir en el plenari la moció presentada pel PSIB, modificada des de l’Ajuntament d’Algaida, amb motiu del dia internacional contra la violència de gènere, que s’aprovà per unanimitat. Margalida Puigserver de Més per Algaida va dir que esperava que s’inclogués una partida a violència de gènere. La batlessa va dir que afortunadament a Algaida no n’havien patit, que la competència de serveis socials està transferida a la Mancomunitat i que si es donàs el cas, les ajudes “es traurien de qualsevol partida per donar una mà”. El regidor del PP s pressuposts del 2017 feu broma a la regidora de Més afirmant que “potser ella ho pot saber si està inclosos dins els pressuposts o no”

Pel que fa a la informació municipal la batlessa Maria Antònia Mulet va informar que enguany han votat un total de 183 persones en el procés de pressupostos participatius, 164 ho han fet on line i 19 en paper. En relació a l’any 2016 han augmentat en 20 les persones que han votat. Mulet va recordar que el proper dimarts dia 22 a les 19.30h hi haurà una reunió amb els ciutadans i ciutadanes per donar a conèixer els resultats de la votació dels pressupots, que dia 17 es convocarà la comissió d’hisenda i el 24 el plenari extraordinari per a l’aprovació inicial dels pressupots del 2017. Pel que fa als pressuposts participatius del 2017 que es troben en fase de recopilació i estudi de les propostes presentades per treure a votació, la comissió va decidir mantenir la reunió informativa als ciutadans i en la qual s’informarà sobre les propostes i projectes elegits pels veïnats en el procés participatiu d’enguany.

La batlessa va donar compte de la constituïció del Consell de Benestar Municipal d’Algaida, Pina i Randa (CBM), un òrgan de treball que té com a objectiu “millorar la qualitat de vida individual i col·lectiva al municipi i reforçar l’estima cap al poble i entre els mateixos ciutadans”.

També va informar de la constitució de la Comissió de Participació Ciutadana d’Algaida, Pina i Randa, formada per 16 persones representants d’associacions, ciutadans i partits polítics. El seu objectiu final i prioritari “potenciar la implicació activa dels veïnats en la presa de decisions que afectin el municipi. Aquesta comissió està composta per la batlessa d’Algaida, Maria Antònia Mulet; l’esmentada delegada de Participació Ciutadana i representants del món associatiu i de la ciutadania. En total, la integren 16 persones entre les quals hi ha una àmplia representació de la ciutadania a través de diferents associacions i entitats d’Algaida, Pina i Randa com ara la gent gran, joventut, del sector comercial, ciutadans a títol individual i un representant de cada partit polític amb representació municipal.

Mulet va continuar informant que l’Ajuntament d’Algaida va fer entrega de la recaptació aconseguida en la celebració de la paella solidària de Cura fa unes setmanes. Cal recordar que es van aconseguir 130 euros que es destinen a la ONG Dentistas sobre Ruedas que atén a persones en situació de vulnerabilitat d’arreu de tota l’illa a la seva clínica dental Coloma Vidal. I dins aquesta atenció i mitjançant els serveis socials del municipi, veïnats i veïnades d’Algaida, Pina i Randa han pogur ser beneficiaris de l’atenció odontològica i per tant, millora la seva salut i la seva estima.

Pel que fa a l’educació d’adults de la Macomunitat a Algaida enguany ha augmentat en un 35 % unes 50 persones, quan el curs anterior eren 92.

Anglès A1………………………………11              Anglès conversa………………………. 9
Català B”-C1………………………….. 23             Alemany………………………………… 10
Pintura…………………………………… 8            Taitxi ……………………………………. 11
Restauració …………………………… 11             Informàtica ……………………………. 23
Aplicador productes fitosanitaris … 25            Ball Pina ………………………………… 11
TOTAL ………………………………….142 alumnes

Per al coneixement de la sala, durant aquest mes d’octubre i des de l’Ajuntament s’han presetant les següents subvencions convocades pel Govern de les Illes Balears i el consell de Mallorca.

  • Pla especial d’ajudes 2 del Consell de Mallorca 2016-2017 a les corporacions locals per a l’adquisició de vehicles 100% elèctrics, amb un import màxim de 30.000€
  • Pla especial d’inversions financerament sostenibles 2016-2107. S’hi ha presentat el projecte reforma recollida d’aigües pluvials Fase I. Import: 314.684€
  • Pla anual impuls del turisme sostenible, això és dels fons de l’ecotaxa, s’hi ha presentat el Projecte cultural Ruta Llull al Puig de Randa, per un import de 80.000€
  • Ajuts per actuacions de foment de lús de la llengua catalana
  • Subvenció destinada a contractar un AODL, per un import de 7000 € anuals perquè el SOIB subvenciona el 80% de l’import. La durada és 1 any prorrogable  i donat que Algaida supera els 4000 habitants podem gaudir d’un AODL en jornada completa. La mancomunitat del Pla també ha presentat la subvenció i contractarà 2 AODL, els quals faran tasques de promoció turística.
  • Subvenció Joves qualificats: projecte per a l’ocupació dels joves amb estudis superiors entre 18-30 anys. Amb un pressupost de 42.000 i una durada de contracte de 9 mesos, S’han demanar dos perfils de feina: un perfil promoció cultural-oci i joventut i un altre perfil juridic-econòmic-relacions laborals.

Properament es durà a terme la convocatòria per al 2017 dels Premis Castellitx establits en cinc àmbits temàtics: Literari, Investigació, Fotografia, Arts Plàstiques i Musical, i convoquen les següents modalitats (XLI PREMI DE POESIA, XLI PREMI PERE MULET CERDÀ DE NARRACIÓ CURTA, XXXIX PREMI LLORENÇ “MÓRA” DE POESIA POPULAR (GLOSAT), XXI PREMI D’INVESTIGACIÓ, XVI PREMI DE FOTOGRAFIA, IX PREMI DE PINTURA).  A prinicipis de 2017 com es habitual es donaran a conèixer els membres del jurat dels premis que enguany necessàriament hi haurà d’haver canvis.

Finalment, la batlessa Maria Antònia Mulet va informar que dia 3 de desembre es durà a terme a les 20 hores, l’acte institucional de cloenda de l’Any Llull a  l’església de Randa, amb l’actuació musical a càrrec de l’Orfeó Castellitx, de Quinta justa, la coral de Sóller i del Grup d’instruments antics. també va destacar que es durà  a terme l’estrena de l’obra Llibre d’Amic e Amat de Bernat Gerard Quetglas Torelló, guardonada amb la Rosa d’Or de la Pau al II Premi Musical en la categoria de Composicions per a Conjunt Coral dels Premis Castellitx 2016.

Pel que fa als precs i preguntes, en Rafel Oliver del PP preguntà per la ronda de circumval·lació. Després d’unes modificacions plantejades per part de l’Ajuntament per intentar que els vianants no vagin tant soterrats a segons quins trams, la batlessa creu que malgrat des del Consell parlin de per Pasqua no crec que les obres comencin abans de juliol” .

Oliver també plantejà millores a l’aparcament de ses serradora en què s’havien format clots fuit de les pluges i del pàrquing de ses escoles, en què un llum no funciona. La batlessa va dir que diria a la brigada que ho arreglàs.

Finalment va demanar per la nova cartelleria que s’està posant i si se retiraran els antics. La batlessa Mulet i la regidora de promoció econòmica informaren uqe un cop acabada la col·locació dels cartells corporatius, ara començaran amb els comercials. Els antics es retiraran, a excepció d’aquells que depenen de carreteres i els pals es reutilitzaran aquells que estan en bon estat.

Na Margalida Puigserver del grup Més per Algaida, demanà pel tema de l’associació de mares de 0 a 6 anys que segons li havien dit des de l’Ajuntament no li deixaven un espai. La batlesa i les regidores Fullana i Garcias respongueren que la situació no era així. Més aviat el que plantejaren fou que, a més d eno estar constituïda com a Associació, no era possible cedir-los de forma permanent un local, però que no hi havia cap problema en què, si ho demanaven i era possible, poder tenir uns espais per fer-hi activitats. Margalida Garcias va afirmar que es va reunir amb elles i que fins i tot els va oferir, sempre que l’horari ho permetès, l’Escoleta municipal per fer-hi activitats i unpetit espai per deixar-hi les seves coses, però que la petició feta per tenir unes hores permanents no es fa amb cap associació del poble, sinó que aquestes fan una sol·licitud i es concedeix segons la disponibilitat.

Puigserver també demanà per poder posar una paperera al voltant de la tenda del carrer Antoni Maura i un altre del carrer on hi ha el casal de Música. La batlessa va dir que posar una paperera al costat d’un negoci no era molt apropiat i que respecte de l’altra ho tenia apuntat, però que si s’aproven els pressupostos per al 2017, segurament s’aprovarà el projecte de eixamplar la voravia, sembrar arbres i les instal·lacions aparca-bicicletes al carrer Anselm Turmeda, ja miraran on ubicar la paperera.

També demana pel tema de què des d’aquesta setmana ja no hi haurà els food-truck a Pina. La batlessa va dir que el tema és que no és legal endollar a la xarxa municipal d’electricitat per part d’empreses privades. Mulet va indicar que la solució passa per què aquestes empreses demanin un alçat a l’empresa suministradora com fan la resta de firaires, i va recordar que quan plantejaren la iniciativa, la tècnica jurídica de l’Ajuntament els ho va recordar als responsables del COF Pina. Segons l’electricista de l’Ajuntament, aquestes furgonetes provocaven pujades d etensió que afectaven a altres zones. Mulet va explicar que entenen la situació creada després del tancament del Bar Sastre, i lamentava la contundència de la mesura, però recordava que ara que previsiblament hi haurà menys gent era  el moment de trobar una solució. El regidor de Més, Guillem Fiol va afirmar que aquesta situació hauria de servir per tal que en una altra ocasió no deixar passar tant de temps per aturar un tema que afecta al poble. La batlessa va reconèixer que tenia raó però que s’havia fet amb la millor intenció.

Finalment, el regidor Guillem Fiol va demanar perquè els llums del camp de futbol es porrassar tanquen a les 21:30 hores. El regidor d’esports, Jaume Lliteres va dir que ja feia temps que s’havia demanat als clubs que es possassin d’acord per intentar estalviar llum i poder fer els entrenaments aprofutant al màxim la llum solar. En tot cas ho atribueix a una falta de comunicació entre les dues directives d’ambops clubs i que són noves enuany, i va recordar a Fiol que ell donava una mà als dos clubs però que ja no era directiu del Pina CF. La batlessa. així mateix va concloure que si cal que estiguin oberts fins a les 22 hores que hi estiguin. Lliteres va informar que fet feia poc que havien mantingut una reunió amb els dos màxims responsables i havien quedat d’acord i que estava teòricament arreglat.

La sessió va concloure passsades les 22 hores, i després de més d’una hora de reunió.

Redacció noticiari es Saig

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s